Zakończył się realizowany przez Urząd Gminy projekt pn. "Ferie z ekonomią - tworzenie modelu biznesowego w lokalnej społeczności", którego pomysłodawcą i wykonawcą jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Jego celem było:
- budzenie wzrostu kompetencji i wiedzy uczniów o systemie bankowym, instytucjach bankowych, zaletach i niebezpieczeństwach związanych z produktami, które oferują banki komercyjne;
- rozbudzanie postaw przedsiębiorczych i wzrost kompetencji z zakresu funkcjonowania i prowadzenia firmy, planowanie działalności gospodarczej, pozyskiwanie środków finansowych na działalność gospodarczą, podaż, popyt (mikroekonomia i makroekonomia), patriotyzm gospodarczy;
- poznanie przez uczniów swoich mocnych i słabych stron oraz wzrost wiedzy o predyspozycjach, które mogą być przydatne w przyszłej pracy zawodowej i mogące sprzyjać zapobieganiu wykluczeniu;
- wzrost kompetencji uczniów z zakresu finansów osobistych, gospodarowania budżetem rodzinnym, jego planowanie, optymalizacja wydatków - racjonalne oszczędzanie i inwestowanie, w tym z uwzględnieniem wpływu stóp procentowych.
W I etapie (od 29 stycznia do 2 lutego 2018 r.) w Szkole Podstawowej w Starym Polu odbywały się zajęcia. Prowadziły je mgr Beata Woś, nauczyciel WOS-u oraz Katarzyna Pankowska, studentka wydziału zarządzania UMK w Toruniu. Ich zadaniem było uświadomienie uczniom, że niezależnie od wybranej ścieżki edukacyjnej, zdobyta wiedza ekonomiczno-finansowa będzie pomocna w ich codziennym życiu. Grupa projektowa liczyła 15 uczniów z klas II i III gimnazjum.
II etap projektu polegał na przygotowaniu modelu biznesowego przedsięwzięcia w lokalnej społeczności. Nasi uczniowie po przeprowadzeniu analizy rynkowej stwierdzili, iż istnieje zapotrzebowanie na turystykę i rekreację wodną. Przygotowali model biznesowy wypożyczalni kajaków, która mogła by być otwarta w Ząbrowie. Tym samym uczniowie przystąpili do konkursu w ramach projektu "Ferie z ekonomią", którego celem jest pogłębienie zainteresowań młodzieży zagadnieniami ekonomicznymi, sprawdzenie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy ekonomicznej, w tym tej nabytej podczas zajęć prowadzonych w ramach Projektu i jej utrwalenie oraz zachęcenie dyrekcji i nauczycieli gimnazjów do wdrażania w nauczaniu podstaw ekonomii elementów praktycznych, kształtujących umiejętność funkcjonowania uczniów w warunkach gospodarki rynkowej. Młodzież wykonała prezentację multimedialną modelu biznesowego oraz nakręciła krótki film, podczas którego zaprezentowała przedsięwzięcie przed potencjalnymi inwestorami. Podczas realizacji filmu uczniowie współpracowali z Wójtem Gminy Panem Markiem Szczypiorem. Przy montażu pomocy udzielił Pan Janusz Salamonik oraz Pan Cezary Przybyła. Podczas podsumowania I i II etapu projektu opiekun Beata Woś przyznała Julii Kosińskiej, Katarzynie Łapacz oraz Patrycji Kot nagrody ufundowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi. Uczennice te wykazały się największym zaangażowaniem we wszystkich zadaniach na każdym etapie projektu. Obecnie wszyscy czekamy na rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy model biznesowy i mocno trzymamy kciuki.