We wrześniu 2022 r. zakończono realizację zadania pn. "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Stare Pole (edycja 2021)", na którego realizację Gmina Stare Pole otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zadanie zostało współfinansowane w ramach Programu Priorytetowego "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest".
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł: 18 330,00 PLN.
Gmina Stare Pole otrzymała dofinansowanie w formie dotacji kwotę: 7 332,00 PLN.
Wkład własny Gminy Stare Pole wyniósł: 10 998,00 PLN.
Łącznie w ramach zadania odebrano od mieszkańców z 14 posesji - 48,44 Mg wyrobów zawierających azbest, w tym:
- a) w roku 2021 - 16,000 Mg z 6 posesji;
- b) w roku 2022 - 32,440 Mg z 8 posesji.
Osiągnięty efekt rzeczowy to:
- demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z 3 posesji,
- odbiór, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z 11 posesji.