Centralny Wodociąg Żuławski Sp. z o.o. w Nowym Dworze Gdańskim informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, a w szczególności w zakresie jej odpowiedniej jakości, w dniach 6-30 kwietnia 2021 roku nastąpi płukanie sieci wodociągowej.
Pomimo utrzymania wysokich standardów uzdatniania wody, co potwierdzają badania wykonywane przez laboratorium Spółki oraz kontrole laboratorium Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, w ciągu eksploatacji rozległej sieci wodociągowej dochodzi w wyniku naturalnych procesów do nieznacznego pogorszenia jakości wody.
Objawia się to pogorszeniem smaku i zapachu oraz podwyższeniem barwy i mętności wody. Proces okresowego płukania (czyszczenia) sieci wodociągowej usuwa osady, przyczyniając się do uzyskania dużej stabilności przepływającej wody oraz przywraca odpowiednią drożność rur.
Woda w czasie płukania, tak jak i w ciągu całego roku normalnej eksploatacji sieci, jest bezpieczna dla zdrowia (zgodnie z wymaganiami Ministra Zdrowia, zawartymi w Rozporządzeniu z dnia 7 grudnia 2017 roku w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi). W czasie prowadzenia płukania i dezynfekcji sieci wodociągowej mogą ulec zmianie jej właściwości, tzn. może wystąpić okresowe podwyższenie barwy i mętności. Wyczuwalny może być również zapach, który jest specyficzny dla chloru.
Płukanie sieci odbywać się będzie w godzinach nocnych, zazwyczaj w godz. 23:00-4:00, jednak skutki tych działań mogą być odczuwalne również w ciągu dnia.
Po wznowieniu dostawy wody może wystąpić pogorszenie jej jakości, objawiające się żółtawo-brązowym zabarwieniem, pochodzącym z odłożonych w rurociągach osadów żelaza i manganu. Prosimy o ograniczenie korzystania w tym czasie z urządzeń pralniczych. Do pozostałych celów higieniczno-sanitarnych woda może być używana bez ograniczeń.
Zaleca się wcześniejsze zaopatrzenie w niezbędne ilości wody.
Szczegółowe informacje dotyczące prowadzonych prac można uzyskać pod numerem telefonu (55) 247-21-18 (ZE Nowy Dwór Gdański, e-mail: ) lub kontaktując się z pracownikami Biura Obsługi Klienta.
Centralny Wodociąg Żuławski serdecznie przeprasza za wszelkie niedogodności wynikające z płukania sieci.